Kräftskiva!

Martins 25års present, en fin snoppbukett (sugrör med minisnoppar), två sex-tärningar & en bok i samma tema haha ;)

Tack alla för en riktigt trevlig kväll i går och tack Emma & Martin för de goda pajerna och allt & såklart den hemmagjorda snappsen, den va riktigt god!! Det märktes att det va vi från Dalarna som höll igång festen hehe ... Vi var även kvar sist och spelade Fia med hutt & sanning eller konsekvens, därav Tessas springande i trädgården med hjälm på huvudet då hon valde konsekvens.. Roligt hade vi =)
Nu blir det film.. en riktig tjejfilm i min ensamhet "The woman"

Äntligen Fredag!

Så var det äntligen fredag och helg. Det har varit en lång vecka på jobbet... och idag hade vi planeringsdag, så det var lite skönt att få ha barnfritt en dag och planera lite, det behövdes. Andréas jobbar hela helgen och ikväll har jag bara tagit det lugnt och kikat på en Wallander film "kuriren". Ja, gillar man de filmerna (som jag gör) så var den helt ok, inte den bästa, men inte den sämsta heller. Snart är det dags att sova för min del för imorgon ska jag upp tidigt och åka med tåget till Örebro! Så imorgon blir det kräftskiva hos Martin i nya huset, trevligt...
Nu ska jag packa det sista. Trevlig helg gott folk!
Puss & Kram

Lilla sötnosen Michelle!

Turkiet!

Just ja... kom på att jag ju har glömt bort att blogga om vår resa till turkiet. Kikade bland lite bilder idag och kom på det.

Drömmer mig tillbaka!

Vårt hotell som skymtar bakom Andréas, precis vid stranden..
och vår balkong högst upp till höger!

Den fina havsutsikten från vår balkong i lyxsviten, vi hade lite problem med rum från början så det slutade med att vi fick sviten, så mysigt!

Andréas på catwalk hehe, en rolig grej som fritidsresor annordnade.

Middag med Andréas föräldrar, som va i en närliggande stad samtidigt som oss, så trevligt!
Här åt vi på en restaurang i Marmaris, staden där vi bodde.

Middag me Andréas föräldrar igen, den här gången i staden som dem bodde i, Iqmeler!

Cleopatras pool! Så mysig, det sas att man blev 20år yngre om man badade i den, vet inte riktigt om jag ville tro det hehe.

Pamukkale, som är en av Turkiets största turistattraktioner med sina glimmande vita kalkstensformationer va vi ju bara tvungna att åka till. Helt otroligt häftigt att det kan bli sådär i naturen... det kändes som att gå på moln!

Middag i hotellets restaurang sista kvällen med två svenska tjejer & hotellets personal som underhöll oss med karaoke, vattenpipa, kortspel, biljard och gratis drinkar, inte helt fel!

Jag, Andréas och hans pappa badade lerbad på sista utflykten, samma dag som vi skulle åka hem... Efter lerbadet åkte vi vidare med båt till en så fin ö (turtle island) med bara sand, solstolar & parasoll på hela ön, så underbart! Innan vi skulle åka med bussen till flygplatsen fick vi duscha och göra oss iordning i ett hotellrum på Paradise hotel, så fint hotell mitt ute i ingenstans. Något jag inte har bild på är när vi badade hamam, turkist bad... Vi hann med en hel del på bara en vecka och var helnöjda med det !!

Underbart !

Bio & shopping!

I helgen har jag inte gjort mkt. Va hemma från jobbet i fredags för jag va helt snurrig när jag vaknade, sov knappt nåt under natten så jag hade världens huvudvärk när jag vaknade. Jag sov bort hela förmiddan...sen va jag snurrig hela dagen, sovit för mkt kanske? Men på kvällen var det mkt bättre så jag & älsklingen var på bio och såg "sommaren med göran", rolig film de där, helt klart sevärd. I går var huvudvärken helt bortblåst och jag va nere på stan hela dagen och letade gympaskor, hittade allting annat förutom de. Så de blev några tröjor istället & lite annat smått, smink & smycken =) Men idag va jag, Malin & Michelle till gränby centrum och där hittade jag äntligen ett par skor! på rea dessutom, halva priset :) perfekt! Annars har jag inte gjort så mkt i helgen förutom städat & tvättat... Skönt att ta det lugnt ibland, men jag blir så rastlös då jag är van att hitta på saker hehe. Nästa helg blir inte lugn iaf, då bär det av till Örebro på kräftskiva. Men först väntar en veckas jobb.... och imorgon drar det igång på riktigt, då är alla barnen tillbaka från sina semestrar!! Ha det bra! Puss&kram

Besök:)

En liten igelkott som inte ville flytta sig när jag nyss kom hem...

En tur till landet & picknick i årstaparken!

Helgen har passerat förbi... I lördags var jag hos Andréas syrra ute på landet, tog bussen dit... eftersom våran bil fortfarande e på lagning. Dagen bestod av lek & bus, solning, poolbad, gräsklippning & traktor med kärra åkning, middag och mys & lite bus med nya söta kattungen Bella, så himla fin! Tack för en trevlig dag!

Busungarna!! ;)

I går, söndag var jag, Malin, Håkan & lilla Michelle på picknick, det blev en sallad till lunch på en filt i parken i det fina vädret och sen blev det glass hos oss ute på altanen. Toppen idé Malin!! =)

Jessica, Krille och barnen kom och åt middag me oss på kvällen, de hann träffa lilltjejen också och Felix verkade gilla lilla "bebin" hihi Sötnos. Sen sov Jonathan kvar här inatt och följde me mig till jobbet idag. På vägen hem på tåget somnade han nästan på en gång, så trött efter en hel dag med massa lek.
Jessica va så snäll och skjutsade oss ut till Storvreta, dit vi åkte för att fira Andréas mamma som fyllt år.
Andréas hade fixat presenten alldeles själv (vilket inte händer ofta) så jag blev riktigt stolt.hehe.

Vi fick god middag och vinbärspaj, riktigt gott. Sen va lillasyster så snäll och skjutsade hem oss. Tänk va bra vi har klarat oss utan bilen. Men alla är så snälla och ställer upp och skjutsar hit och dit också. Tusen tack !!

Nu ska ja kika klart på Beck...sen sussa.

Natti natti

Mini semester!

Jajemen, när man redan haft semester så tidigt blir det minisemestrar på helgerna :) Så nu i helgen var vi till Rättvik, på classic car och hälsade på Nina & Danne. Åkte i fredags till Ludvika och dumpade av Snoddas där och sedan vidare mot Rättvik på lördan. Nina, Daniel & Kristin hämtade upp oss vid stationen och det blev en sväng förbi 301;an för att kolla läget (campingplatsen där alla lodisar hängde, inte den fräschaste fy fan).... Vidare mot Faluvägen där vi dumpade våra grejer & plockade upp Oscar och gick sedan en sväng ner mot "byn" där vi lunchade & därefter blev det stranden där vi spelade lite fotboll, kastade frisbee & boll och killarna badade...vi fega tjejer satt på bryggan, åt glass badade fötterna hihi. Sedan spelade vi lite minigolf på campingen och Oscar vann, måste varit bästa klubban! Efter det blev det vindsurfing för grabbarna, inte det lättaste kan jag lova, krävs endel övning... På kvällen blev det pizza, vin & utgång på Rättviks bowling & krog... Danne gjorde en god insats på hemvägen, ett fyllo framför ratten i en raggarbil hör inte ihop. Igår (söndag) blev det ju toppenväder, så det var bara att sätta på sig bikinin och bege sig ner mot stranden! Sol & bad hela dagen, helt underbart. Innan hemfärden åt vi middag på en restaurang vid vattnet, så mysigt och god mat. En rolig och mysig minisemester!!! Tack för det N&D.

Idag var det dags för jobb igen och nu börjar semestrarna ta slut för många familjer, vilket betyder fler barn hos oss. Men jag ser fram emot en spännande höst! Ehm, jag menar ju inte att jag vill ha höst nu, nu skiner ju sooooooooolen, jippie!! Ut & gå en sväng står det på mitt schema...