Semester!

Åh va skönt det är med semester... men fullt upp har det varit ändå, men bara massa skojigheter än så länge :) Just nu är jag på arlanda och väntar på flyget till Turkiet! Sola & bada är det vi ska syssla med följande vecka...

Malin vi tänker på er och håller alla tummar & tår att allt går bra nu! Lycka till.... jag längtar redan efter att få se lille pyret!

Hejsvejs på ett tag....

Kalstads tripp!

Förra helgen tog jag tåget själv till Karlstad och firade Noah som fyllde 4 år den 5:e juni. Stort Grattis till fasters stora kille! Andréas va kvar hemma, för det va ju fotboll på tv;n hehe! Det blev en hel del lek & bus även den helgen... och en massa fotande med nya kameran. Så roligt så !!!

Jag måste ju lägga upp första bilden !

Kalajs

Lek & bus

Lek & bus med Jonthe & Felixen!

Helgen efter gbg d.v.s. sista helgen i maj våldgästade jag fam. Lindberg hela helgen... Så snällt att jag får vara med er när Andréas jobbar hela helgerna. På fredagen hämtade jag busungarna på förskolan och vi åkte hem till mej en sväng och lekte ute. Vi blåste såpbubblor och ritade med asfaltskritor. Jonathan ritade ett långt sträck ända från lekplatsen hem till mej, så avslöjade blev vi allt ;) Vi åt lite mat och åkte sen ut till Oxsätra och fortsatte leka ute där. Sen var det dags för grabbarna att sova, även om de blev liiiite sent... På lördagen var vi ute i sooolen hela dagen, barnen lekte, cyklade & åkte 4-hjuling och på kvällen var vi över till grannarna och grillade & drack några öl. Söndagen var vi också över till grannarna och badade i deras vedeldade pool, så skönt :) Längtar efter den värmen nuu..i det här pissiga regnvädret :(

Jonathan 5år!

Grattis till coolaste 5 åringen på din födelsedag...

Göteborg!

Roligaste födelsedagspresenten =) Resan ner va väl inte den roligaste kanske och inte hemresan heller som tog 2 timmar extra, 8 totalt, för alla bilköerna & stopp vid broöppning osv... måste tillägga att vi åkte ner & hem 5stycken i en ganska så liten bil! Men de va jättesnällt av er Miriam & Mikaela att vi fick åka med er. För det var nämligen så att våran bil hade pajat och vi hade den inne på lagning, men den blev aldrig klar, även fast dem hade lovat det. Så lite panik hade Andréas där ett tag och va ju tvungen att berätta hur allt låg till. Så det var tur att Miriam och Strömberg också skulle ner och hälsa på Fredde samma helg så vi kunde åka med dem. Jaja nog om resan.... Jag tänkte inte skriva så mkt mer utan bilderna får visa vad vi gjorde. Vi sov i alla fall 2 nätter hos fredde och första kvällen blev vi bjudna på tacos och drack nåt glas vin. Andra kvällen var vi ute på afterwork, sen hem till David och fortsatte festandet, blev nog lite för mkt där ett tag för mig...haha men jag nyktrade till lite på slutet och hängde med ut. På lördagen var vi på Liseberg, där jag såg kaninerna ;)  åkte massor av karuseller och åt mat och ben & jerry´s glass. Sen på kvällen checkade jag & Andréas in på ett hotell, så mysigt och lite senare var vi ut och åt på en jättefin restaurang, vi delade på 1 meter foccacia! så gott... men vi blev mätta efter en halvmeter hehe. Sen var det en mysig hotellnatt & super god frukost morgonen efter. Hela söndagen gick åt till hemresan! så trött kan jag lova att jag var när jag kom hem.
Tack Jessica & Krille för att Snoddas fick vara hos er! Så snällt! & även tack till Malin och Håkan som tog hand om Baghera... Sån tur att vi har er!

Haha David du e bra rolig du.... som jag skratta när han lekte inbrottstjuv i hans eget skåp som tydligen hade gått i baklås haha pucko... Fråga mig inte va han gör där på sista bilden... en pelare till en bro är det iaf! Om du inte såg det ;)

Min födelsedag....

...Lördagen den 16 maj firades me besök av mina föräldrar. Vi åt mat från en indisk restaurang som vi beställde hem och tittade på schlagerfestivalen! På söndagen kom Andréas föräldrar och hans syster m. familj & firade mig. Vi satt ute och fikade på altanen och Jonathan & Felix tränade på att cykla. Tack för alla presenterna! :)
Älsklingens present var en överraskning, inget jag alls förväntat mig. Jag fick några ledtrådar, att vi skulle åka bort nånstans helgen efter och att jag skulle ha med innehållet i paketet, som var en vinbox, att jag skulle känna igen mig men ändå inte och att vi skulle se kaniner hahaha. Min gissning först va helt fel, men jag kom på det ganska snart....
Att vi skulle åka till Göteborg, vilket va rätt, men mer visste jag inte..
mer om det kommer i nästa inlägg. Jag måste ju blogga ikapp =)

Presenten från mamma & pappa. En systemkamera, Nikon D60. Jag fick kameran förra helgen, så nu ska här fotas.
Tack världens bästa mamma & pappa =)

Valborg och våran 25års fest!

Jag har inte lagt ner bloggandet, har bara tagit lite paus och njutit av vårt fina sommarväder! Men nu kommer några tillbakablickar från Valborg och Alexandras & min "50års fest" som ägde rum den 9 maj.
Jag vet... det var evigheter sen. Men känner att jag vill slänga upp några bilder från de här så roliga helgerna =)

Så lyckad fest, hela dagen och kvällen med massor av sooool!!

Kvällen bestod av öl (heineken), massa god mat (som kocken Morten fixat), tipspromenad, snapsvisor & ett helt gäng underbara människor som gjorde att vår kväll blev ett roligt minne. Ett stort tack för alla presenterna! finaste tavlan fick jag =) och piñatan vi fick lyckades Alex slå sönder på första slaget (bra gjort tjejen) så jag fick inte ens försöka :( va väl kanske tur det hehe.