I Ludvika & firade lilla Elvira!

Nya mobilen!

En Sony Ericsson c905 Cyber-shot! Rosa e den oxå hihi. Super nöjd är jag! :)

wiieehooo..

Äntligen har vi fått tillbaka våran bärbara dator, så nu funkar den igen :) och det bästa, allt gick på garantin!! Så nu kan jag blogga lite oftare än innan, ehm ska kanske inte lova för mkt nu....

Nu har jag packat inför Dalarna i helgen, imorgon åker jag till Jessica & Krille efter jobbet och på fredag drar jag direkt till Ludvika. Andréas är på bio med några polare så jag sitter här i min ensamhet å kikar på tv.. Nej nu ska jag ut och gå med Snoddis. Bye bye så länge

Grattis Elvira!

Lilltjejen bara 2 veckor :)

1 år!

Massor med pussar & kramar till Elvira som blir 2 år idag. Stora tjejen :)
Hoppas att du får en rolig födelsedag med fina paket & god tårta hihi!
Vi ses till helgen lillstumpan!

Gröna Lund & Stockholm live

Nu har jag hunnit jobba en vecka, man kommer in i det snabbt... men det är så lugnt på jobbet så de e skönt! I fredags hade vi 3 barn på 3 personal, inte såå jobbigt ;) I måndags efter jobbet var jag barnvakt åt grabbarna Lindberg, vi var och lekte i lekparken.. Sen gick jag hem till Håkan & Malin där Andréas var och tittade på fotboll och medan dem tittade myste jag med Michelle.

I fredags var jag hem till Nina i nya lägenheten vid vaksala torg efter jobbet och vi drack champagne i solen på deras balkong, jag fick vara med och fira att Nina skulle gå på semester hehe. Super fin lägenhet ni hittat =) Efter det gick vi ända hem till oss i Årsta, tog nog nästan en timme, för vi var in på gränby centrum på vägen och köpte kol. På kvällen grillade vi lax med egen gjord potatissallad till & limesås, as gott. Sen rökte vi vattenpipa och hade trevligt.

I lördags åkte vi till sthlm och mötte upp min bror m fam. Vi blev bjudna på lunch och sedan tog vi djurgårdsfärjan till grönan. Vi åkte karuseller & gick lustiga huset, skrattkammaren och spökhuset. Mitt i vimmlet såg vi plötsligt Måns Zelmerlöv som höll på att intervjua folk inför sommarkrysset. Sedan fikade vi och Millie var väldigt sugen på både min morotskaka & juice hehe. Vi åkte fler karuseller och när vi sedan skulle äta runt halv sju tiden var Noah så trött så han somnade i Pernillas knä. Sedan åkte Erik, Pernilla, Noah & Millie hem och vi gick in på gröna lundsteatern där det var dags för mig & Andréas att titta på Stockholm live (som för övrigt var min födelsedags present från min bror & pernilla), det var 6st stand up komiker under kvällen bland annat David Druid, Jakob Öqvist och Fredrik Andersson från Ballar av stål. En så rolig kväll med mkt skratt hihi :) Tusen tack för presenten!!

Så grymt bra, jag rekomenderar detta om du vill ha roligt !!

Idag har vi umgåts med familjen Johansson/Wattman som hade besök från Trollhättan. Vi har gått till gränbycentrum med lilla Michelle som är en riktigt duktig liten shopping tjej. Hon fick sin första keps av mig ;) Sen har vi grillat och kikat på fotboll. Nu är det nog dags att sova om jag ska orka upp imorrn, men har skön sovmorgon iaf till 10.00!! Natti natti.

Härliga sommar!!

Lite uppdatering här behövdes märkte jag! va ett tag sen nu.. Vår bärbara dator som jag annars oftast sitter vid har vi lämnat in på lagning, så hoppas att vi återfår den så snart som möjligt lagad utan kostnad... håller tummarna för det. Datorn jag sitter vid nu (en stationär) är så otroligt seeeeg. Men jag ska ge det ett försök nu...

Först och främst vill jag välkomna två små underbart söta bebisar till oss i stora världen, Michelle och Edvin!

♥ Michelle ♥

Nu e hon äntligen här, lilltjejen Michelle! 27/6 är hon född.
Stort grattis till stolta föräldrarna Malin & Håkan till eran underbara dotter.

♥ Edvin ♥

Lille Edvin föddes den 1/7.
Grattis Ida & Daniel och storasyster Wilma till en supergullig liten pojke.

Nu e sköna semestern slut :( jag hade gärna varit ledig längre, men måste spara lite dagar till i höst då vi antagligen ska åka till spanien eller italien. Det har i alla fall varit en helt underbar ledighet med fint väder, sköna sovmornar, roliga äventyr och mysiga stunder...

Innan min semester hade vi sommaravslutning på jobbet, både med barnen som uppträdde för deras föräldrar & syskon och sedan personalfest på kvällen, riktigt rolig fest de där! Nu till hösten börjar de barn jag haft i skolan, lite sorgligt när man följt dem i 2år och en av mina bästa kollegor slutar, tack Maria för en superbra tid ihop.
Några bilder från kvällen...

Helgen innan midsommar hade Jonathan piratkalas, lekledare som jag är var jag också såklart utklädd till pirat hehe.

Sen var det midsommar som firades med min allra bästa vän Alexandra & hennes familj! Ja, jag och dem... hur trevligt som helst! Tack så mkt för en god middag & rolig kväll =) Vi åt, drack snaps och sjöng snapsvisor, hade ordtävling och drack lite mer och hade så kul. Har tyvärr inga bilder, konstigt nog, burkar jag ju alltid ha hehe.
Dagen efter var det dags för ytterligare en fest, min pappas 60års fest!
Den får sammanfattas i bilder :)

Så cool bild!

Sötnosen Mille! ♥

Stackars storebror Noah fick 40 graders feber och bara låg å sov i stort sett hela dagen & kvällen.

På söndagen åkte vi tillbaka hem till Uppsala igen och veckan efter började våran semester. Första veckan var det fullt upp, vi flängde runt överallt i det fina vädret (hann med lite solning oxå), shoppade en massa inför resan, städade & grejade i lägenheten, hade Patrick & Madde på besök och bjöd på middag, var till fjällnora & badade och solade, åt middag på en restaurang på stan med Håkan & Malin och glass vid ån, var till v-ås och lämnade över Snoddas som sedan var hos mina föräldrar hela veckan efter, så det blev inte så mkt slappande den veckan... men massa skoj iaf!

Carina Berg & Kristian Luuk som vi såg gå in på Svenssons åkanten i Uppsala hehe.

Bildbevis på fina magen Malin, hihi.

2;a veckan på semesern åkte vi till Marmaris i Turkiet och hade det helt underbart!! Mys i hotellsviten med havsutsikt, massor med sol & bad, turkiskt bad (hamam), vandring i staden & bland all shopping, taxibåtstur till Icmeler där vi hälsade på & blev bjudna på middag av Andréas föräldrar som var där, utflykt till Pamukkale där vi på vägen dit fick en helt annan bild av turkiet med helt annan levnadsstandard än i turistorterna och när vi kom fram fick se ett så coolt naturfenomen (kommer bilder), utflykt till Dalian där vi bland annat badade lerbad och var till en ö med enormt fin sandstrand vilket vi avslutade resan med. Tänkte att jag gör ett eget inlägg med bilder från den resan.

Sista veckan på vår semester var vi och hälsade på våra kära vänner som fått barn, grannarna Håkan & Malin och Ida & Daniel i Ludvika. När vi var i Ludvika träffade vi även underbara barnen Albin & Elvira och Alexandra, Felippa & Morten såklart, vi fick oss en titt på det fina huset som dem köpt, grattis till er! det kommer bli superbra med egen liten stuga på tomten till oss när vi hälsar på hehe.

♥ Mina fina gudbarn Albin & Elvira ♥

I söndags var jag barnvakt åt bästa buspojken Felix;) medan Jontathan & Jessica var på barnkalas. Sen har vi mest tagit det lugnt och slappat en hel del. Köpt en ny sänggavel har vi gjort, lägger upp bilder när vi fixat klart. Ja det var vad vi har sysslat med de senaste veckorna hehe blev lite långt de här. Lovar att jag ska blogga lite oftare nu!