Michelles dop!

24/10 - 09

Mikaela sjunger sången "Välkommen hem" med Sonja Aldén! Så fint...

Lilla söta Rebecca!

Michelle gillade inte när prästen hade vatten på hennes huvud, då blev hon lite ledsen i ögat...

Michelle med Mamma Malin & Pappa Håkan!

Gudmor Madde (Malins syster) & Gudfar Andréas!

Sötisen suger på tummen :)

Det var ett så fint dop & kalaset efteråt blev så lyckat, god salladsbuffé & fika... Michelle fick många fina doppresenter, hon va nöjd och glad hela tiden! Tack Malin & Håkan för att vi fick vara med på denna fina höstdag=)

Nu är det helg igen, den här veckan har rusat iväg med stormsteg! Ikväll ska jag ut till Jessica & Krille och hjälpa dem att måla vardagsrummet & imorgon blir det lite fest ute i Oxsätra. Trevlig allhelgona helg! Kramar från mig

Bloggtorka....

hehe ja nu var det ett tag sen jag bloggade och jag har som sagt ingenting att skylla på... det har bara inte blivit av. Mamma har hunnit fylla år, Grattis i efterskott underbara mamma!! :)

Snygga kapsyl ögon ;)

Förr förra fredagen åkte jag, Jessica & Krilles syrra Anneli till Ullared där det blev en hel del shopping på Gekås. På kvällen var vi ut och åt på restaurang och vi sov första natten på Gekås egna camping i en mysig liten stuga...

Tidigt på lördag morgon var det sedan dags att gå upp för att åka och ställa sig i kö in till varuhuset.. det var en lång dag med shopping och jag gick nog minst 25000 steg där inne (men glömde såklart att sätta på mig stegräknaren, typiskt)!! Handlade en hel del julklappar till barnen och lite till mig själv också, gardiner, kläder, ljuslykta, krukor, filmer & lite annat pyssel.

På vägen hem bestämde vi oss för att ta in på ett vandrarhem & sova kvar en natt. Så snälla Krille ringde och bokade ett rum på ett vandrarhem i Lidköping. När vi väl hittade dit så hade dem flyttat vandrarhemmet, så vi fick guidning genom telefonen till det nya stället... vilket visade sig vara ett helt nyrenoverat hotell/vandrarhem. Vi fick iaf ett mysigt rum och åt smörgåstårta & drack vin i fina "matsalen". En trevlig kväll =) Vi packade in all shopping i rummet och tittade på vad vi köpt, det blev en hel del sprayflaskor för Anneli hehe, som skulle bli Elinas julklapp (Annelis tonårs dotter).

När vi kom hem på söndagen åkte vi ut till oxsätra och firade Felix som fyllde 3 år på tisdagen. Av mig & Andréas fick han en skiva med astrid lindgrens favoriter, en motorcykel (som han önskat sig) och en påse med klubbor!

På tisdags morgonen snöade det, så det blev en riktig överraskning för både mig & snoddas när vi gick ut på morgonpromenaden...

På kvällen åkte jag ut och firade Felix en gång till =) den här gången var grannarna över och det var barnens tur att dekorera tårtan..som blev sååå fin! (och god).

Helgen efter Ullared var jag barnvakt åt grabbarna Lindberg, Jessica & Krille firade bomullsbröllop (visst hette de så Jessica?) och de sov på hotell & åt på restaurang och hade de bra. Jag & barnen hade de också bra med massa godis och mys. På söndagen åkte vi ner på stan & mötte upp J & K och var på bio och såg barnfilmen UPP. Den va bra =)

Har hunnit vara hos Michelle också och busat... =)

Och Jessica har varit snäll och färgat håret på mig, blonda slingor!

Lördagen med dop och utgång kommer i ett annat inlägg....

Nu är det dags att hoppa in i duschen! Ha en bra dag =)

Trevlig helg, dop & utgång....

Idag, lördag har vi varit på Michelles dop, så fint och lilltjejen va så duktig. Nu är det dags för inflyttningsfest hos Nina och utgång. Jag sitter här & tar en fördrink och väntar på att ta bussen för att möta upp Linnéa. Ha en trevlig helg gott folk :)

Söta lilla M!

Jag vet, jag har varit riktig dålig på att blogga... har inga ursäkter hehe. Men det kommer en uppdatering inom kort. Puss & Kram

Hipp hipp hurra!!!

...för Felix idag! Lillkillen blir hela 3 år idag, stort grattis till dej! Pussar & kramar

Tutande hundar i krock....

En mamma till ett barn jag har på jobbet sa åt mig att läsa den här artikeln igår... idag berättade hon att de va deras två hundar det handlade om. Haha, mina hundar kan köra bil berättade barnet stolt :) Rolig artikel för övrigt, även om det kanske inte var så kul för bilen som krockades.

Har varit på marknad både idag och igår, med jessica & jonathan igår och malin & michelle idag, jag köpte strumpor så det räcker och blir över!!hehe och en svea mössa. Alltid lika mysigt att bara gå runt och kika iaf.

Malin & Michelle med konserhuset skymtandes i bakgrunden

Jag vann!!

Yes, jag vann tävlingen om ett namnsmycke... så roligt hihi :)

Inrednings & presentbutiken Stylish har även andra snygga grejer, kika in där vettja http://butikstylish.se/

Berlin here we come haha :)

Kikade på den här filmen nu ikväll, den va bra... jag fick mig några tankeställare, en riktig känsloväckare - helt klart sevärd :) Så till tävlingen då.....25906 steg blev det idag! Nu är det dags att sova, imorgon ska jag på matematik nätverk, spännande! Natti natti...

Mot Berlin!!!

Idag börjar den, stegtävlingen som jag dragit igång på jobbet som ska ta oss till Berlin.. så jag börjar dagen som alltid att gå med hunden, sen vandra mot stationen. Så får vi se hur många steg jag slutar på idag... vi tävlar mot två andra förskolor och så har vi även två lag på min förskola. Nä nu måste jag gå vidare!

Ha en bra dag allesammans!