Vilken rolig helg! :)

Ja, var ska jag börja nånstans.. vi tar det väl från början! I fredags när jag slutade jobbet skyndade jag mig lite för att inte komma alltför sent till Ludvika. Jag hade packat allt så de va klart, skulle bara åka hem & hämta upp Snoddis. Så jag tänkte att ja ringer Andréas så han kan komma ut med grejerna... men var fan e mobilen, hittade den inte. Måste ha glömt den på jobbet tänkte jag och vände i Knivsta. Väl framme vid jobbet igen fick jag låna Monas mobil & ringa till min.... hörde ingenting.... gick ut till bilen å fortsatte ringa. Och va hör jag... mobilen såklart, klantarsel som inte ens kolla i väskan innan jag vände tillbaka! haha. Jaja de va bara att vända hem igen.

Så runt halv nio tiden kom jag äntligen fram, till min underbara vän Alexandra som har flyttat & fått det så himla fint... helt annorlunda mot innan hehe, inte konstigt att Albin va så stolt över sitt nya fina rum! Ja i alla fall på fredagen där så blev jag bjuden på några glas vin, ost och kex & lite mys i soffan haha ;) Elvira sötnosen fick jag ha helt för mig själv en sväng på lördagen. Sen på kvällen blev ja bjuden på middag & vi kikade lite på Robinson, men det blev mest en massa skratt & snack om hybelkaniner hahaha. Lite festplanering blev det oxå, så nu har ni nåt skoj å se fram emot kära vänner.

Söndagen hade en liten överraskning att bjuda på.. Jag & Alex skulle gå med barnen till dollarstore men eftersom det började snöa så hade vi ingen lust att gå (läs Jag) så då tog vi min bil istället. Sen åkte vi ner och käkade på stan och när vi kom ut igen upptäckte Alex att de va dåligt me luft i bakdäcket, jag som inte är så haj på de här med bilar frågar hur man pumpar i luft då? Svaret jag fick av Alexandra va att enda gången hon pumpat ett däck va på en rullstol & olyckligtvis så hade däcket spruckit den gången. Men, what to do? Vi tog oss till en mack i alla fall. Väl där konstaterade vi att det inte bara va dåligt me luft. Det satt ju för fan en spik i däcket, jaaaaaaa jag hade fått punktering. åj åj åj, jag får ont i magen bara ja tänker på hur mycket jag skrattade. Dessutom hade vi ju barnen me oss, en riktigt nyfiken Albin som undrade va vi skrattade åt. Tillslut satt reservdäcket på plats! Vilket vi Aldrig hade fixat på egen hand, så en stor ros till dig Morten & tack för hjälpen. Jag lovar ja bjuder på en öl nästa gång :) Resan hem till uppsala gick helt enligt hastighetsbegränsningarna... Vilken helg, så sjukt roligt har jag inte haft på länge. Tack för allt gumman! Jag kommer & hälsar på snart igen:) Nu ska jag sussa så jag orkar upp för att åka me tåget imorgon. Natti natti gott folk








Kommentarer
Postat av: Tessa

Men fiiiiiiia kan du inte ens pumpa ett bildäck?

Nä nu måste jag komma till Uppsala och lära sig sånt där, du är ju trots allt från Ludvika, då ska man kunna såna saker!! haha...



PUSSS....

2009-03-24 @ 09:08:46
Postat av: Malin.

haha de skulle ja vilja sett haha...kan tänka mig dej i en sådan sits..

2009-03-24 @ 10:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0