Ledig; hundkurs, lek&bus, invigning av gränbycentrum!

Så skönt det var imorse att slippa gå upp när klockan ringer... men man va ju ändå inställd på att gå upp tidigt så ja vaknade strax efter åtta. Då kunde ja inte somna om så de var bara att gå upp & duscha och göra sig klar. Ut en snabbis promenix med Snoddas hann jag med också innan jag åkte och köpte lite korv för att ha med på hundkursen. Hem igen och väcka Andréas som jobbat hela natten och bara fick sova 3timmar stackarn.. Vi mötte upp hundpsykologen Kicki på våran parkering, det var nämligen sista gången på privatkursen idag och då valde vi att avsluta i vårt eget område eftersom Snoddas alltid e duktigare på andra ställen och mer självsäker & därav skälligare mot andra hundar här i vårt område. Kicki hade haft kontakt med en annan hundägare som också haft lite problem vid hundmöten så hon kom också med sin golden Mysak. Ibörjan var båda nyfikna på varandra, gnällde, skällde och ville fram till varandra. Men vi gick fram & tillbaka och möttes flera gånger och i slutet var både Mysak & Snoddas riktigt duktiga, så stolt matte & husse!! Vi höll på och tränade i ca.45 min, sen var både vi och hundarna riktigt trötta. Vi fick Mysaks mattes nummer, så vi skulle höras och träffas nån mer gång och träna. Sedan var det dags för lite lunch och efter det kom Jessica och grabbarna hit. Vi gick bort till våran stora kulle för att åka pulka & snowracer. Jag tyckte att det var minst lika rolitgt att åka som Jonathan & Felix om inte roligare haha. Andréas tröttnade efter ett tag så han och Snoddas gick hem... men ni som har barn vet väl att barn aldrig tröttnar, så det var bara för mig och Jessica att fortsätta åka en stund till. Upp & Ner!! Bäst att passa på att leka i snön nu, den smälter säkert bort snart med tanke på att det var plussgrader idag. Krille kom hit efter jobbet och vi åt mat allihopa, vi hann även med lite massage, lek & bus här hemma innan det var dags för fam. Lindberg att åka hem för att Jontahan skulle på sin gymnastik! Jag & Andréas åkte och stor handlade på gränbycentrum, det var smockat med folk eftersom det var invigning av den nya delen.. så om ja ska hissa ngt (som dem gör varje morgon på rix fm) så blir det självscanning, guuuud så smidigt, vi bara gled förbi alla långa köerna =) Andréas tröttnade ändå på allt folk, så jag lämnade av honom hemma och hämtade upp Malin. Jag & Malin vandrade runt i de nya butikerna, hittade några julklappar som det dessutom var öppningserbjudande på, superbra!! Men fan Malin vi missade ju både Idol Ola & Magnus Carlsson haha typiskt. Vi fick lite tårta & cider iaf !



Min kille e ju nattuggla och fått för sig att vi ska kika på film nu "suburban girl", konstigt nog är jag inte ett dugg trött förutom i benen. Men kommer nog somna rätt snabbt ändå, är nämligen bra på det framför tv:n. Så godnatt gott folk! Jag är ledig imorgon också, weehoooo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0