Jippie, äntligen snö!

Nu har vi varit ute i snön & lekt och gått promenix med Malin, Håkan & Nelly. Det var lite svårt att ta sig fram på vissa ställen, som ni ser på bilderna... Men så roligt Snoddas tycker det är att hoppa och busa i snön. Nu ska det bli skönt att sova! Natti natti

 

 


För några dagar sedan när det var så trist väder med regn och slask så önskade jag att det istället kunde komma lite snö. Snö som är så mysigt! Min önskan gick i uppfyllelse, för nu har vi metervis av snö och det var knappt så ja kom ut genom dörren i morse. Lite mysigt är det ju ändå. Fast inte så kul när man har en hund som ska ut & rastas och han vill inte heller ut i den här snöyran, han sjunker ju bara. Inte hinner dem med att ploga heller så på E4:an gick det i 50km/h, men ja klara mig från dikena iaf. Idag är jag riktigt trött efter en två dagars barn-massagekurs i helgen. I lördags morse ringde klockan tidigt och det var dags för mig & Nina att gå upp för att ta tåget till sthlm. När vi kom till sthlm tog vi t-banan mot st:eriksplan och väl framme yrade vi runt ett tag innan vi hittade till "Axelssons" där kursen hölls. Det var en lång och lärorik dag, vi fick lära oss massera varandra med olja på bar hud, lite gratis massage skadar ju inte. Tack Nina :) Kursen höll på till 17.00 och efter det handlade vi med oss lite frukt bland annat. Sen tog vi tunnelbanan & buss till sticklinge på Lidingö där Ninas kompis Lina bor och där vi så snällt blev bjudna på middag & vin och fick sova kvar. Frukten blev till en god fruktsallad och med Linas egengjorda goda pumpacrisps, riktigt gott & nyttigt dessutom. På söndan var det seeegt att gå upp tidigt igen och eftersom det var söndag så gick inte bussarna lika ofta så ja tror vi kom fram en timme innan kursen började, så de va bara att vänta och äta lite frukost som vi köpt me oss från 7eleven. Dag 2 var mer teori på förmiddan och endel lekar & sittande massage på eftermiddan. Det var en lång dag även på söndan, 9-17 men vi gick lite tidigare för att hinna med tåget till uppsala. När ja kom hem så åt vi middag och sen skulle kika film och jag har inget minne av filmen så ja måste ha somnat ganska tidigt. Så riktigt trött var jag som sagt!! Men så otroligt mkt som jag har lärt mig den här helgen, så spännande. Så nu ska jag införa massage till läsvilan på jobbet, barnen ska få massera varandra till olika massagesagor, sånger & ramsor. Nu har jag en dag till kvar att jobba och det ska jag väl orka med, sen är jag ledig ons-tors så det ska bli riktigt skönt.



Lite bilder från våran altan. Ni förstår nog själva varför det inte finns några spår från katten på sista bilden... han har krafsat på dörren hela kvällen sen vänder han direkt man öppnar... Snart ska jag ge mig ut en sista promenix med Snoddas. På med vinterkläderna, måste införskaffa mig ett par bättre vinterskor har ja märkt.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jaaa...snö fick du verkligen!! haha!



Jäävlar va snö det har kommit!

Förstår både snoddas å baghera att dom inte vill gå ut...druknar ju i den där snönivån.



2008-11-24 @ 21:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0