Bläää för att pendla!!!

Ja nu är jag riktigt trött på att pendla till jobbet... Ibland åker jag tåg och ibland bil, kostnadsvis blir det ungefär lika att åka tåg som bil. Men, om allt glider på i trafiken så går det mer än dubbelt så snabbt att åka bil, närmare bestämt 20min me bil och 1timme med tåg (inräknat buss till station & gång när ja väl kommit till Märsta). Det värsta är ju bara att jag alltid lyckas hamna i dessa lååånga bilköer, av olika skäl. Idag kom jag hem 2½ timme senare än jag skulle gjort egentligen. För det första fick jag jobba över en halvtimme och när jag äntligen satte mig i bilen och körde ut på E4:an så såg jag att det i stort sett var helt stopp i trafiken, ahhh - så jäkla typiskt!! det visar sig vara en trafikolycka med en lastbil inblandad, vilket bidrog till att ena körfältet var avspärrat. Så sakta men säkert körde jag ca.2½ mil i 5km/h på mer än 2 timmar.. snacka om bortslösad tid. Där önskade man verkligen att man tagit tåget istället. Men jag e bra less på att pendla just nu... blää...

Vad har hänt sen sist då, jag e rätt dålig på att uppdatera här. Men helgen har passerat förbi med stormsteg och för mig har det varit en lugn och skön helg. I fredags jobbade jag sent och på kvällen blev soffan & tv:n mitt sällskap samt djuren såklart hehe, lite senare var även jag & Snoddas en sväng över till grannarna å tittade klart på Idol. Tack för att jag alltid är välkommen till er Malin, så snällt! I lördags fick jag en hel del pyssel gjort, tyvärr inget jag kan avslöja här och nu. Senare på kvällen fick jag för mig att åka till Jessica & Krille, bara det att precis när jag var klar att åka så kom jag på att Andréas hade bilen till jobbet - typiskt. Så jag ändrade mina planer och åkte ut till fam. Lindberg på söndan istället. Jag hann med en massa bus med barnen, Jonathan & jag spelade även en hel del spel och sen blev jag bjuden på middag oxå, riktigt trevlig. Nästa gång får ni komma hit :) så vi får bjuda igen..

Nu ska ja försöka sova lite... har fullt upp den här veckan med alla föräldrasamtal. Natti natti


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jadu...det där med pendlingen låter inte som det roligaste man kan göra direkt. Du får se till att söka dig till närmare vyer :)



kraaaam

2008-11-19 @ 20:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0