1:a advent!!

Åjåj vilken dag jag & Malin haft, som jag har skrattat haha skrattar bara ja tänker på allt.... allt har inte riktigt gått enligt våra planer. Det hela började med min brillianta idé om att vi skulle baka, lussekatter bestämde vi oss för & även lite julgodis. Vi var hemma hos Malin och innan vi åkte så skulle Malin starta diskmaskinen, bara de att diskmaskinen bara slocknade när vi tröck på on/off knappen. Glappt i kontakten tänkte vi och drog ut hela diskmaskinen, inget fel på sladden den satt där den skulle så vi kämpade med att få in diskmaskinen på sin plats igen, inte det lättaste kan ja säga och när Malin sedan försökte igen kommer hon på att hon glömt vrida på ngt program, haha, bra Malin!! så svårare än så var det inte ;) När vi sedan skulle åka och handla ingredientserna så hamnade vi helt plötsligt i helt andra affärer, det är ju mycket roligare att kika på kläder & inredning... så vi strosade runt ett tag och letade efter ljus & lite smått å gott att pyssla med. Sen kom vi på att vi ville åka till Ikea och där inhandlade vi material till våra adventsljus. Malin handlade lite grejer som hon fått i uppgift av hennes mamma att köpa också, åh guud vilka otympliga korgar å grejer, gick knappt att bära. När jag skulle hjälpa Malin att bära upp grejerna hemma sen så tappade jag korgarna i leran å herregud va vi skratta (sorry malins mamma). Just ja, när vi kom ut från ikea hade vi ju fortfarande inte handlat det vi egentligen åkte iväg för, ingredientserna, haha hur kunde vi glömma de `? Så vi åkte till Coop & handlade där, men glömde såklart det viktigaste, saffran! Typiskt! Så det var bara att gå till affärn å köpa d. Sen va vi redo för att börja baka, klockan va ju liiiite mer än va vi tänkt hehe men va gör väl de. När vi nästan var klara me alla lussekatterna & skulle ta ut en plåt från ugnen för att stoppa in den sista så gick inte ugnen att öppna, luckan satt lixom fast, ahh shit lussekatterna blir brända var min första tanke, Malin tänkte nog däremot "fan trasig, måste vi köpa ny". Men fixarfrassar som vi är så fick vi upp ugnen och ut med plåten, in med sista plåten och då, när vi sen skulle stänga luckan så gick det inte, den bara ramlade ner. Så Malin & jag vi satte oss på golvet i köket med fötterna på ugnsluckan så att den inte skulle öppnas. Vi fick ju sitta där ett tag, så jag hällde upp lite julmust åt oss å så satt vi där & drack julmust å tittade på hur våra lussekatter utvecklades i ugnen. Då, kommer Malins sambo Håkan hem, kikar in i köket och undrar va fan vi gör ? hahaha fy fan jag skratta så ja grina. åjåj! Håkan fixade såklart luckan, vi tjejer är inte så smarta jämt. Men kul hade vi =) och goda lussekatter blev det! Tyvärr hann vi inte med nåt julgodis, så jag får ta och göra det nån kväll i veckan. En riktigt rolig 1:a advent, tack för det Malin!


Lite pyssel hann vi med i alla fall och så här fina blev våra adventsljus!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Tessa

hahahhaha...fy fan va kul!!



Viklen syn, kan se Håkasn framför mig när han kommer hem å ser er sittandes på golvet å hålla i ugnsluckan..hahah den va bra!!



Vi får höras någon dag min vän!!

pusss

2008-12-01 @ 17:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0