Trevlig grillkväll i sommarvärmen!

Igår kom mina föräldrar och hälsade på... vi var ute i sköna solen hela dagen, riktig sommarvärme nu - så skööönt !!! Vi var och köpte blommor till mina två trätunnor som mamma hjälpte mig att plantera. Jag fick ett betongfat med stenväxter oxå....

Vi bjöd andréas & mina föräldrar och madeleine på middag igår kväll... grillade såklart, det godaste på sommaren!! Innan det så var vi ut till storvreta en sväng, där andréas föräldrar bor och mamma & pappa fick se hur det såg ut där, kan nog tänka mig att mamma blev rätt inspirerad av deras marksten som dem nyligen lagt. Riktigt najs har dem gjort med belysning och grejer i trädgården. Mamma & pappa åkte sedan till gamla uppsala, snoddas fick följa me dem och han var helt slut när han kom hem igen, måste ha sprungit en hel del. Det är inte i första taget som snoddas blir trött men det kan jag lova att han kommer att vara efter den här helgen när pappa busar med honom hela tiden.. Jag, Andréas & Madde åkte i förväg hem till oss för att börja med maten, trerätters med skagentoast som förrätt, grillad fläskfilé, klyftpotatis, tzatziki, grekiskt lantbröd & grekisk sallad som huvudrätt och ananaspaj & waffers med vaniljvisp och mandarinklyftor som efterrätt... mumsigt !!




Fint väder, trevliga stunder med mina nära & kära!! Tack så mycket för alla presenterna, fina blommor, vin & pengar vilket ju alltid är bra å få =) Jag fyller nämligen år nästa fredag men blev firad lite i förväg istället för nästa helg för då jobbar Andréas...

Nu ska jag ut i solen igen!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0