Middag med mina bästa arbetsvänner!!

Tack mina vänner för alla gratulationer på min födelsedag igår!!! Min underbara chef Catarina kom med doftande liljekonvaljer, gullvivor & ett kort där det stod: - simmar inte pingviner? -Inte den där. Antar att hon med det menar att alla är olika och syftar nog i första hand på barnen. Det går ju inte för oss i vårt arbete att utgå från att alla barn kan saker som de flesta tycker är självklart, utan vårt uppdrag är att försöka väcka deras intressen, så att de själva vill utforska och lära sig.....
När jag kom hem hade Andréas tagit emot ett blombud, från min kära bror & hans familj. I paketet från Malin & Håkan fick jag badskum med doft av kanel och vanilj & badsalt... Av mamma fick jag ett halsband som man kan bygga på med olika hängen och så fick jag en vinflaska av Andréas föräldrar! Tack så hemskt mycket för allt!!!!



Min underbara pojkvän fick jag en taklampa av till vårat sovrum. Det blev lite tuffa mönster på väggen å i taket när den lyste.....


Jag hann inte vara hemma länge när jag kommit hem från jobbet. Jag & Nina var nämligen bjudna hem till min kära jobbkamrat Lena på middag. Nina är vegitarian så jag var lite nyfiken på vad de skulle hitta på.... men åh vilken god mat dem bjöd på, cornfilé, potatisgratäng och grymt god sallad.


Vilken himla rolig kväll...mkt skratt, gamla minnen & endel skvaller haha. Det var riktigt myspys med braskamin, men det tog ett tag att få igång den, haha Lena var tvungen att såga träbitar...åjåj att Jonathan verkligen inte vaknade av det där ljudet är ju ett under. 







Efterrätt blev det också.... tack tjejer för en riktigt trevlig kväll!!!! och tack Jim för det goda brödet (Jim är nämligen bagare).

image322
Här till höger ser ni min barndomsvän Karin som hårmodell (Lenas syster).

Idag har jag fogat klart det sista i köket, som vi förut missat bakom spisen. Så nu är det silikonet kvar att fixa där inne.... sen måste vi dit med några lister mellan köksluckorna och kaklet, där vi ska hänga knivar & andra köksredskap på. Väggarna ska målas vita också och listerna längst ner mot golvet ska målas svarta. Så det är lite pyssel kvar att göra, men snart så....är det klart..... Det har tagit sin lilla tid, men det har stått stilla ett tag också nu när det har varit sånt fint väder, då jag istället fixat ute på altanen å så. Men nu är det ju trist väder igen, så då kan man vara inne och fixa lite. Imorgon ska vi till bauhaus och köpa lister & färg. Jahapp, det var våran helg det!!!

Hej hopp så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0