Grym valborgsmässoafton!

Jag börjar med att berätta att det är något ändrade planer till hösten. Såhär ligger det till....i höst kommer jag inte alls att få jobba med Lena som det var tänkt från början, utan istället en kille som heter Peter, vilket jag tror kommer att bli super.. men innan det var klart har jag haft många funderingar fram och tillbaka på ifall jag kanske skulle ta och byta förskola och börja i jobba i Uppsala istället. Men nu har jag bestämt mig för att jobba kvar i Märsta ett tag till och Lena kommer jag att få jobba med de första månaderna iaf... för det är nämligen så att hon har en liten bebis i magen :) jätte kul, verkligen. Så nu ska Jonathan äntligen få ett syskon !! Ett stort grattis till dig Lena =)
Förra helgen var vi till Dalarna... så skönt med miljöombyte och lite frisk luft hehe! Vi passade på att fira både Wilma och Alexandra som fyllt år. Alex fyllde år igår, på självaste valborgsmässoafton!! Jag kan ju avsljöa att det var många i uppsala som firade din dag vännen thihi :) Hoppas du hade en toppen födelsedag..... 


Grattis min vän!

I lördags var vi först till Ida, Wilma & Daniel och hälsade på. Wilma hade jag inte sett på länge och hon har blivit så stor lilltjejen! Hon fick ballonger som hon flera gånger va på väg att smälla hehe...
Vi fick fika som Ida varit uppe tidigt och bakat, så gulligt av dig !! Sedan var jag, Ida & Wilma (som sov i vagnen) ut på promenix ner till vattnet och Snoddas badade för första gången i år - han som verkligen älskar att bada. Andréas och Daniel åkte ut i skogen och lekte lite med Daniels cross, så nu har Andréas fått mersmak för det :)

   
   
~ Wilma & lille Gangster ~



Efter vi varit hos Ida åkte vi till Dollarstore, hittade lite smått & gott och sedan vidare till det nya "köpcentret" haha eller ja de fyra-fem affärena efter lyviksbacken. Sedan var vi till MM och handlade maten som vi sedan grillade ute hos Alex och Jonas. Vi lämnade bilen, lånade mamma & pappas cyklar och tog oss en cykeltur ut till Håksberg... var rätt slut när vi kom fram efter alla uppförsbackarna så det var väldans gott med lite vin & grillmat! Lilla Elvira var vaken, men på väg att gå och sova när vi kom så hon snuttade på favoritkaninen... storebror Albin var hos mormor och han fick jag träffa en snabbis på söndagen innan vi åkte hem. Ja jag erkänner att det blev många glas vin hehe, somnade nämligen på soffan.... och som tur var slapp vi cykla hem för vi fick skjuts av Anna & Janne som också var där under kvällen! så snällt  :)

image244

   



När vi åkte hem på söndagen stannade vi i smedjebacken på "Nisses", där hittade jag två bambukrukor som passade perfekt på våran altan med naturbollar i, som ja köpte på dollarstore. Jag har även pysslat ute på altan och planterat blommor! ska kika vidare imorgon efter fler att plantera i den stora tunnan. Köpte även en elefantfot till den hängande krukan. Det som saknas där ute nu är infravärme och utebelysning.

Nu ska jag fortsätta slappa i soffan och titta på efterlyst... jag sov till två idag, så skönt efter en lång festdag igår. Bilder från valborg kommer.... kan bara nämna att det var en lyckad dag/kväll/natt! Nu är man långledig ända till måndag -så hääärligt...
bye byeee så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0