Var är snön?

Jag vill ju ha en vit juul, som det var när man va liten & som det nästan alltid varit i Ludvika... men det verkar inte komma nå mer snö här i uppsala & vi som ska vara här på julafton. Jag prata med mamma igår och där var det massa snö så det är ju tur att jag ska åka till dalarna efter jul iaf, bara snön ligger kvar där då! Nu är det bara 4 dagar kvar för mig att jobba, så nedräkningen har börjat... barnen pysslar för fullt & gör julklappar på jobbet.

Igår var jag & Nina och hälsade på Lena & lille Viktor! Många många tankar som for runt i mitt huvud när vi åkte därifrån. Man ska ta en dag i taget, leva i nuet och aldrig ta något för givet, det har Lena fått bevisat och det som hänt henne & hennes man är så ofattbart och komplicerat, dessutom är det för privat för att skriva här men det jag kan säga till er som undrar är att J fortfarande är kvar i trygga händer på sjukhuset och det finns ett hopp nu, men det kommer att vara en lång väg tillbaka till det liv dem levde innan allt detta hände. Att få vardagen att gå ihop är inte det enklaste när hon e "ensam" men två små barn, en trotsårig treåring som kräver enorm uppmärksamhet, han ska även lämnas & hämtas från förskolan, den lille ska ammas, byta blöjor på och det ska även hinna städas, tvätta, laga mat, handla, slänga sopor, allt det där som för oss andra är så självklart och bara flyter på i vanlig ordning... sen ska det ju dessutom hinnas med att ha lite tid för sig själv... Det är där jag kommer in i bilden, jag och många andra som ingår i Lenas stora nätverk (stora ja, som tur är). Jag ställer mer än gärna upp och hjälper till, det ska du veta vännen. Du är så stark och kämpar på, jag ser verkligen upp till dig och det är sån tur att J & V fått just DIG som mamma!! Till er andra som tar saker för givet, tänk till en extra gång.... en dag så kan livet bara vända. Jag har då fått mig en tankeställare..............

*En extra kram till dig & hela familjen... *



Här är söta Viktor, en hel månad gammal :)


Nu ska jag fortsätta kika på bonde söker fru & sen efterlyst. Ha det bra / Kramar Sofia

Kommentarer
Postat av: Tessa

Vikket bra inlägg!!



Jag rös när jag läste det, men det är som du skriver man ska absolut inte ta allt för givet här i livet!!



Vi hörs på fredag!



Pusss

2008-12-18 @ 08:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0