Julafton & juldagen!

Julafton firade vi med Andréas stora familj. När vi vaknade fick Andréas öppna sitt paket, guitar hero, som han redan hade köpt haha, men han blev super glad ändå för nu har han ju två gitarrer så man kan spela mot varandra. Jag fick vänta me att öppna min julklapp till kvällen tyckte Andréas, fast jag va ju nyfiken å ville öppna på morgonen men ja ville spara den också så jag hade nåt att öppna på kvällen, eftersom vi bestämt med andréas familj att vi inte skulle köpa några julklappar till varandra. Så jag sparade paketet ändå till kvällen hehe. Baghera & Snoddas fick lite extra fin gourmet frukost. Sedan gjorde vi oss iordning och åkte ut till Storvreta till Andréas föräldrar & lillasyster och åt risgrynsgröts frukost & skinkmacka. Sen tog jag, Madde & Andréas en promenad med Snoddas, va in på affären en sväng och köpte mjölk. Vi hjälpte till lite med maten, jag skalade all potatis och fick en blåsa på fingret... typiskt. Madde lockade håret på mig också och sen kom Andréas brorsa Patrick med hans son Oliver. En liten stund efter kom Jessica, Krille, Jonathan & Felix. Klockan blev tre och det var dags för Kalle Anka. Så jag och barnen satte oss å kikade på det... jag missar aldrig kalle på julafton det är ju tradition. Efter Kalle Anka var maten klar och fast vi var så många så fick vi plats runt ett bord i alla fall... och åt såå god mat. Laxen va bäst, mums. Jag brukar faktiskt inte gilla julmat så värst mycket och lessnar rätt snabbt på den där maten. Men i år hade vi inte ätit nån julmat innan eftersom ja äter vegetarisk mat på jobbet och så fick vi ju libanesiskt julbord oxå, så det var riktigt gott med julmat på julafton. Efter maten kom tomten, ja tänk att det alltid är lika spännande varje år =) Jonathan gav tomten ett paket med hans & Felix nappflaskor. Julklappsöppning & fika, barnen hade knappt tid att fika för de ville ju leka me alla nya leksaker de fått. Sen packade vi ihop och åkte hem till Jessica & Krille, där vi spelade spel, drack några öl och hade riktigt trevligt. En hel mysig julafton!!! och jag fick bästa julklappen av älsklingen - Lips, ett spel till vårt x-box 360 som singstar ungefär. Hur roligt som helst.
Felix var nöjd över pippihuset han fick av oss! Jonathan fick lego, Oliver tekniklego och till Andréas föräldrar hade vi gjort ordning det fina fruktfatet med goda exotiska frukter & lite julgodis.








Så till juldagen....
Fest här hemma med Fredde, Lena, David & Madde. Vi spelade guitar hero & Lips hela kvällen tills det var dags att ta en taxi ner till stan, till Flurran. Det måste ha varit den roligaste taxifärden någonsin haha, så jäkla cool chaffis, ca.50 bast me mustach & basker och spelade hårdrock så högt så det skakade i bilen haha... Väl framme vid Flustret var det lååång kö, men det gick hyfsat fort, bara det att när vi kom fram tvekade vakten på att släppa in Madde eftersom det var åldersgräns 25 och hon bara e 19, men vi lyckades övertala honom att vi skulle ta hand om henne osv.. Det var en riktigt rolig kväll, med dans & drinkar och coverband som spelade Guns n´ Roses låtar! Efter krogen blev det en vända till mc donald´s innan vi fick skjuts hem av Manne, Andréas jobbarpolare.




Idag blir det en lugn kväll framför tv:n och imorgon ska ja nog ner en vända på stan och kika lite på mellandags rean. Sååå skönt med ledighet. Nu ska jag plocka ur diskmaskin & vika lite tvätt innan filmen på 3:an börjar, Fever pitch hette den. Hej hopp så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0