En regning dag....

I morse när jag vaknade så regnade det för fullt, så jag var tvungen att ställa våra utemöbler på altanen under tak, när vi äntligen kunnat tagit fram dem för det varit så pass fint väder. Jag är hemma från jobbet idag - har haft ont i magen till och från i helgen och är fortfarande inte helt bra. Det har hänt mycket skoj i helgen - bortsett från begravningen i fredags, då jag hade så ont i magen att det inte gick att få i sig varken smörgåstårta eller fika, men i övrigt så var begravningen fin och det kändes lättare den här gången än för ett år sedan när Andréas farfar gick bort för då blev ju hans farmor ensam och det kändes lite jobbigt.... nu har dem ju varandra där uppe!!
image207

När begravningen var slut och vi kom in till uppsala så åkte jag direkt till akademiska för att hämta upp min kära vän Alexandra och lilla Elvira, som stod där utanför och väntade. Det var så himla kul att träffa tjejerna, ni är helt underbara och ni är välkomna hit när som helst ska ni veta :) Vi var först ute på promenix i området och sedan fixade vi med god mat, kycklingfiléer, klyftpotutis, vitlöksbröd & tzatziki och sallad med fetaost muuuums... tur Alex att du e lika galen i tzatziki som vi hehe...

image209
Elvira helt galen i fjärrkontrollen hahaha...sötnosen!


Elvira & Snoddas leker med krokodilen

Så på fredagskvällen umgicks jag alltså med bästa alexandra och elvira, dem badade också men Elvira blev nog lite rädd för bubblorna hihi.... Sedan på lördan blev det först en promenix med snoddas och vira i vagnen - lilltjejen somnade så då passade jag och alex på att åka ner på stan en sväng... och Andréas fick vara kvar hemma. Vi köpte med oss Cupido-sallad (den absolut bästa) och sedan kom Jonas & Albin som åkt från Ludvika för att hämta hem sina tjejer. Dem plockade upp oss vid stationen och sedan åkte vi hem till oss för att göra pannkakor till Albin, duktiga killen som hällde i ingredientser och hjälpte till att vispa ihop smeten. Efter en god lunch var det dax för familjen att åka tillbaka till Dalarna igen och jag & Andréas var tvugna att förbereda oss för kvällen...


| gott med lite gröt | på väg ut på promenad | favoritkaninen |


| Albin trummar | springer till bilen | hjälper Andréas att bära |



Vi mötte upp Andréas föräldrar, lilla syster & storasyster med kille utanför uppsalas nya konsert hus. Som jag tidigare nämnt så köpte vi biljetter i present till andréas pappa som fyllt år, till magikern Joe Labero. Vilken upplevelse, så spännande... och vi gick nog alla därifrån med flera undrande tankar. Tur att man inte blev borttrollad :)

image208







Vi fortsatte kvällen med att gå på en grekisk restaurang och åt riktigt god mat och gott vin, så trevligt. Efter det åkte andréas föräldrar och lillsyrra hem men för oss andra slutade inte kvällen där, utan vi åkte hem till oss för att fortsätta festandet.... vi fick då även besök av Tommy & Malin! Igår var vi hos grannarna, Håkan & Malin och spelade spel & åt god mat, lax på planka med duchessepotatis muuums.... även om jag inte fick i mig alltför mkt med mitt magonda.
Jag är allt annat än missnöjd med min helg iaf :)

Idag har jag mest tagit det lugnt eftersom jag e hemma från jobbet. Men vi ska ner en sväng på stan om en liten stund, andréas ska köpa sig ett par nya skor och senare ska vi åka till bauhaus och köpa mer fog, det var precis på gränsen att allt inte räckte...typiskt. Så efter det torkat ska vi borra hål och hänga upp fläkten, äntligen... förhoppningsvis redan imorgon :) Ha en bra dag!!!


image228
ღ Snoddas ღ



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0